Следната година треба да донесе повеќе права и заштита на потрошувачите во Србија. Законот за трговија се менува, а ќе содржи и попрецизни правила за промоции и означување на цените.
Оваа директива, која е на сила во ЕУ, треба да се применува и во Србија, а најважната промена ќе се однесува на намалените цени, бидејќи трговците потоа ќе треба да ја наведат намалената цена во последните 30 дена, што ќе овозможи купувачите да бидат сигурни дека тоа е вистински попуст.
Втората измена е Законот за заштита на потрошувачите во кој ќе се имплементираат три нови европски директиви. Тие се однесуваат на новите трендови на пазарот, особено на интернет маркетингот. Ова треба да доведе до подобра информираност на потрошувачите за нивните права, построго казнување на трговците, поголема правна сигурност при склучување договори за испорака на дигитални содржини и дигитални услуги.
Новите директиви се однесуваат на онлајн купување, транспарентност во цените, правата на купувачите при користење на бесплатни онлајн услуги.
Од потрошувачките организации велат дека прашање е колку крајните потрошувачи ќе го почувствуваат тоа во пракса, бидејќи повеќето одредби во Законот за заштита на потрошувачите се идентични со оние во ЕУ, но граѓаните на Србија сѐ уште не ги уживаат истите права бидејќи законот бавно се спроведува во пракса. Една од директивите се однесува на договори склучени во и надвор од деловните простории (на пр. во домот на потрошувачот) или на далечина (на пр. на Интернет). Тој пропишува дополнителни барања за информации за давателите на интернет услуги. Исто така, за трговецот се пропишани поригорозни санкции, а предвидена е и можност за изрекување глоби во висина од најмалку четири отсто од годишниот промет на трговецот или до два милиони евра доколку нема информации за годишниот промет на трговецот. Директивата која се однесува на договорите за продажба на стоки треба, пред сè, да ги регулира субјективните и објективни критериуми што мора да се исполнат за да може стоката да се смета за усогласена.
Целта на оваа директива е да се обезбеди правилно функционирање на внатрешниот пазар, да се прецизираат одредбите поврзани со усогласеноста на стоките со договорот (сообразност), правните лекови во случај на неусогласеност на стоката со договорот, на начините на остварување на правата на потрошувачите и на гаранцијата. И третата директива се занимава со одредени аспекти на договорите за набавка на дигитална содржина и дигитални услуги, односно договори во кои трговецот го снабдува потрошувачот со дигитална содржина или дигитални услуги, а потрошувачот плаќа или се обврзува да ја плати пропишаната цена. Дигиталната содржина вклучува компјутерски програми и мобилни апликации, како и видео содржини и звучни датотеки во дигитална форма.
Дигиталните услуги вклучуваат компјутерски услуги и социјални медиуми. Одговорноста на трговецот е предвидена за секое неиспорачување на дигитална содржина или дигитална услуга, како и за неусогласеност на дигитална содржина или дигитална услуга што постои во моментот на испораката и што станува очигледно во рок од две години од склучувањето на договорот.
Извор: Politika
@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.