Маркетинг и продажни активности – што треба да правам за подобро да ги промовирам и да ги продадам моите производи?
Автор: Петар Лазаров, „Македонија-експорт консалтинг"
Во минатиот број ја истакнавме важноста од правилен избор на производи, категоризација и нивно правилно редење. Преку правилен избор и мерчендајзинг влијаете на:
Целта на вашиот бизнис и секоја продавница е да привлече поголем број купувачи и да понуди оптимален број производи во зависност од локацијата и од просторот. Затоа од огромна важност за вашите купувачи е просторот во продавницата да биде оптимално снабден, обележан и уредно пополнет со вашите производи.
|
Откако ги дефиниравте најважните елементи на вашиот бизнис од аспект на локација, познавање на купувачите, оптимален избор, категоризација и редење на полиците, следно што треба да имате на ум, за да ја зголемите продажбата, се континуирани промотивни и продажни активности.
Од моето истражување на терен, забележав дека помалите продавници многу малку работат на развој на некои промотивни и продажни алатки за анимација на купувачите и за продлабочување на продажбата. Генерално, ставот на сопствениците е дека тие се многу мали и не можат да добијат подобри услови за да направат некоја ценовна акција. Тоа е точно, но не и единственото нешто што може да се направи за подобра промоција и за продажба на производите.
Тие што успешно ги водат своите бизниси, наоѓаат различни начини како да им ги доближат своите производи и да ги освојат купувачите. Тие сфатиле дека за да имаат профитабилен бизнис, мора да инвестираат во маркетинг (промоции) и во продажни акции. Но, треба да имате на ум дека не секогаш е важно само да се инвестира во маркетинг. Поважно е да развивате ефикасен маркетинг („паметен маркетинг" – помалку енергија, поголем ефект). Во продолжение на текстот ќе ви посочам некои идеи и совети во поглед на промоција и на продажба на вашите производи, а кои не мора да се директно поврзани само со намалување на цените:
Маркетинг и продажни активности – Што треба да правам за подобро да ги промовирам и да ги продадам моите производи?
Зголемување на бројот на купувачи:Поради помалите профитни маржи, вие мора да генерирате влез на што повеќе купувачи. Во моментов, сите вие оперирате со определен број купувачи. Но, сигурно дека не ги опслужувате сите минувачи (потенцијални купувачи), кои никогаш не влегуваат или само ретко влегуваат во вашиот дуќан. Мора да ги примамите или понудите нешто „за по пат". Во Турција, пред рестораните стојат промотери кои ги сопираат гостите и ја промовираат храната на ресторанот. Вие не мора да застанете на среде улица, но најдете алтернативен начин како да го замените промотерот.
На новите купувачи понудете им купон со попуст од 10 проценти за следното купување, за да ги примамите да дојдат повторно.
Внимавајте на деталите: Во малопродажбата сè се сведува на деталите од целокупното работење – позиционирање, редење на производите, обележување, промотивни материјали, услуга, иновативност итн. Наместо да ги пишувате промотивните акции на рака, направите го тоа на компјутер (во боја и унифицирано), за да изгледа попримамливо за купувачите. Извадете ги постерите со поминати промоции. Најдете начин да ги санирате скинатите хартии, оштетените ѕидови и други неатрактивни делови од продавницата.
Позиционирање на производите – мерчендајзинг: Да не се повторуваме за значењето и за важноста на доброто позиционирање на производите. Со правилен мерчендајзинг, може да ја зголемите продажбата и до 30 проценти. Повремено менувајте ја локацијата на некои производи (категории). Постојаните купувачи купуваат по матрица, шема на движење, и често не ги забележуваат и другите производи. Но, внимавајте да не претерате со преместување.
Програма за лојалност на купувачите: Наградете ги и изненадете ги најлојалните купувачи. Ако треба, инвестирајте во мали подароци што ќе им ги подарите на постојаните купувачи. Бидете креативни. Има голем број мали, но функционални подароци. Колку и да е мал подарокот, купувачот секогаш ќе го цени тоа.
Анализа на конкуренција: Колкупати сте биле во други конкурентни продавници (мали / големи) и сте набљудувале какви акции и активности прават тие за да ги привлечат купувачите и да ја зголемат продажбата? Кои од тие акции може да се аплицираат кај вас (нормално адаптирано на вашите можности)?
Уникатни производи: Еднаш месечно воведувајте нови производи што може да заменат некои што помалку се трошат или се едноставно сезонски или наменски (слави, прослави, религиозни настани, интернационални денови итн). Не заборавајте добро да ги обележите или да ги позиционирате на видно место.
Доставувачи: Консултирајте се со вашите доставувачи за тоа како може подобро да ги промовирате и да ги продадете вашите производи. Побарајте помош. Тие ќе го ценат тоа. Побарајте ситни подароци од нив што ќе ги подарите на купувачите, правете специјални понуди (повеќе производи за пониска цена). Прашајте за промотивни материјали кои може да ви ги дадат за поатрактивен изглед на производите (за оние кои знаете дека ви се силни во продажба).
Викенд-цени: За одредена група производи, правете викенд-цени. Дури тоа да значи минимална (без) профитна маржа.
Дегустации: Правете бесплатни дегустации на некои производи. Побарајте дистрибутерите да ве поддржат во тоа или побарајте определен попуст за определено количество.
Следење на промоциите: Поставете јасни цели. Немојте само да правите некоја акција и да чекате што ќе се случи. Дефинирајте планови и цели. Дури и да згрешите, ќе може да извлечете подобар заклучок на крај. Голем дел од стратегијата е да знаете што не треба да правите.
Маалски настани: Бидете центарот на случувањата во вашето маало. Организирајте промотивни, хуманитарни и социјални настани.
Услуга: Само со подобрување на односот и на услугата кон вашите купувачи, вие може да ја зголемите продажбата. Состојбата во големите маркети, каде што има поголема циркулација на луѓе, не дозволува продавачите детаљно да се посветат на своите купувачи. Искористете ја таа можност и бидете подобри во вашиот однос со купувачите. Дали искрено ги поздравувате и им давате на знаење дека сакате да им помогнете? Дали комуницирате со нив и ги консултирате за вашето работење? Може да ги прашате за кого купуваат и каква е таа личност за да понудите некој ваш предлог.
Обука на персонал: Најголем дел од обуката на персоналот се однесува на тоа како вработените да ги направат стандардните функции на работење (работа на каса, процедура за отворање и за затворање на дуќанот, редење на производите, чистење итн), но колку време посветувате на обука на персоналот за продажба и за однос со клиенти? Дали некогаш вие или вашиот персонал сте биле на специјализирана обука за продажба?
Без разлика дали верувате во успешноста на овие активности, со тоа што се обидувате да направите нешто, вашите клиенти ќе го забележат и ќе го ценат вашиот труд. Бидете активни. Бидете иновативни. Не плашете се од промените.
@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.