Експертите предвидоа неколку трендови за годинава, вклучувајќи го и порастот на поврзаните, интерактивни и инклузивни пакувања. Желбата за подобрена одржливост и претстојното законодавство, исто така, доведоа до дополнително намалување на употребата на пластика оваа година. Експертите за пакување предвидоа дека економијата, достапноста на работната сила и притисокот на трошоците веројатно ќе влијаат врз дизајнот на пакувањето во текот на 2024 година.
Приреди: Редакција на магазинот InStore
Ако работите на дизајн, во маркетинг, на развој на производи, продажба, логистика или складирање, веројатно сте го забележале значителното влијание на очекуваните трендови во индустријата за пакување во 2024 година.
Одржливост наспроти цена
Одржливоста беше жешка тема во 2023 година и за бизнисите и за поединците. Претходните истражувања за пакувањето дури укажаа дека секој петти потрошувач не би купувал од трговците на мало што не користат одржливо пакување.
Сепак, се појавува нов наратив, поттикнат од тековната инфлација, ценовните притисоци и кризата на трошоците за живот. Резултатот е поголема желба, а можеби дури и потреба да се балансираат напорите и трошоците за одржливост.
Всушност, истражувањето на „Мекфарлан анбоксинг“ од 2023 година покажа дека 42% од испитаниците изјавиле дека одржливоста им е важна само ако не ги намали значително трошоците.
Ова значи дека изнаоѓањето ефективни начини за подобрување на одржливоста е од витално значење за бизнисите. Еднакво важно, сепак, е дека потребата за вистинско одржливо пакување не се занемарува во сè потешки трговски услови.
Одржливоста останува клучен приоритет за секој бизнис кој добро го користи пакувањето до 2024 година.
Минималистичко пакување - враќање кон основите
Значи, со оглед на тоа што трошоците стануваат сè покритично прашање, што можат бизнисите да направат за да го решат ова?
Клучниот тренд на пакување во 2024 година е преминот кон минималистичко пакување. Со пристапот на враќање кон основите, компаниите наоѓаат начини да го користат пакувањето поефикасно и усвојуваат едноставни, но ефективни дизајни кои се фокусираат на функционалноста наместо на прекумерно брендирање и користење различни материјали за пакување.
Иако овој пристап може да помогне да се намалат трошоците, тој исто така помага да се подобри одржливоста. Пакувањето со оптимизирана големина користи помалку материјал и создава помалку емисии на CO₂ за време на транспортот.
Како што потрошувачите стануваат сè посвесни за влијанието на пакувањето врз животната средина, минималистичкото, но сепак високофункционално пакување само ќе ја зголемува популарноста.
Материјални трошоци
Трошоците за материјали беа значајна главоболка за доставувачите и корисниците на пакување во последниве години. Всушност, цената на хартијата речиси двојно се зголеми меѓу јуни 2020 година и јануари 2023 година.
Недостигот на материјали, цените на енергијата, транспортните трошоци, па дури и Брегзит одиграа улога во значителното зголемување на цената на брановидни табла. И во овој период побарувачката се зголеми поради растот на е-трговијата (поттикната од пандемијата и националните заклучувања).
Послабата побарувачка и одредено релаксирање на трошоците за енергија треба да ги стабилизираат цените на хартијата оваа година. Иако на ова се спротивставуваат тековните предизвици со синџирот на снабдување, се очекува 2024 година конечно да ја врати стабилноста на цените на пазарот.
Интерактивно или паметно пакување
Поврзано, интерактивно или паметно пакување се всушност истото – пакување поврзано со технологија која обезбедува дополнителни функции и функционалност. И 2024 година би можела да биде годината кога овој тренд на пакување конечно ќе стане мејнстрим.
Пакувањето кое вклучува QR-кодови или дури и ознаки RFID може да им понуди на бизнисите многубројни начини за подобрување на нивното пакување. Од лесен пристап до корисничките прирачници, линкови до купување поврзани производи и набавки, па дури и искуства со зголемена реалност, интерактивните пакети можат да помогнат да се зголеми ангажманот на потрошувачите и да се поттикне лојалноста.
Може да видиме и усвојување на сензори и безбедносни карактеристики (на пример, за попрецизно следење на пакувањето низ синџирот на снабдување или помош за намалување на фалсификуваните стоки).
Бидејќи усвојувањето е сè уште во зародиш, ако не и самата технологија, бизнисите имаат одлична можност да стекнат значителна предност со вградување на овие карактеристики во нивните пакети ако се „првиот двигател“. QR-кодовите на „поврзаните“ пакувања за е-трговијата нудат широк спектар на начини за ангажирање на вашите клиенти.
Инклузивно пакување
Покрај паметното пакување, уште еден тренд кој треба да се набљудува е инклузивното пакување. Инклузивно пакување е она што изгледа надвор од естетиката и функционалноста (иако тие се сè уште важни) за да претставува и различност и општествена одговорност. Ова може да се усогласи со вредностите и верувањата на купувачите.
Материјалите со етички извори, брендирањето што претставува разновидна демографија (без културно присвојување) и вистинската корпоративна транспарентност годинава стануваат сè поважни. Накратко, пакувањето може да дејствува како платно за да ги одрази етичките вредности на брендот.
Важноста на печатот
За оваа година се најавени неколку трендови за пакување и брендирање, како хиперконтраст, рамна графика и минималистички дизајн.
Сепак, со значително зголемување на брендирањето на пакувањето во текот на изминатите седум години (од 39% во 2016 година на 57% во 2023 година), постои зголемена побарувачка за поголема одржливост. Мастилата на база на вода и соја и одржливите облоги најверојатно ќе станат пошироко распространети.
Друга област на која треба да се обрне внимание е зголемената персонализација - употребата на вештачка интелигенција и способностите за дигитално печатење отвораат значителни можности за потрошувачите да добијат пакување што е единствено за нив. Придобивките за брендовите овде се подобрено искуство при распакувањето и поголема лојалност на купувачите.
Дури и едноставното брендирање може да ја подобри перцепцијата за вашето пакување и работење на вашата за е-продавница.
Трошоци за работна сила и достапност
Иако постои надеж дека цените на материјалите конечно ќе се стабилизираат до крајот на 2024 година, има и други фактори што влијаат врз трошоците за пакување во овој период.
Иако пазарот на трудот остана силен, тој сега покажува знаци на омекнување. Потенцијалниот резултат е влијание врз инфлацијата на платите. Сепак, општото чувство во индустријата за пакување е дека квалификуваните работници тешко може да се најдат (и сè потешко да се задржат). Но, гледајќи ги официјалните податоци, се гледа дека бројот на вработените драстично е намален.
Иако ова може да изгледа како добра вест за цените, контрааргументот е дека може да ја намали потрошувачката на потрошувачите (слабеење на агрегатната побарувачка). Сепак, инфлаторните притисоци треба малку да се намалат како што се приближуваме до крајот на годината. Достапноста на квалификувана работна сила се покажа како предизвик и во тековниот дел од годината.
Зголемено законодавство (EPR / PPT)
Владите остануваат на пат за целосно спроведување на Проширената одговорност на производителот (EPR). И, покрај данокот за пластична амбалажа, тој има потенцијал да донесе значителна, долгорочна промена во типовите на пакување што ги користат компаниите.
EPR има цел да го направи секој бизнис кој користи пакување за домаќинствата (т.е. кој завршува кај потрошувачот) одговорен за трошоците за справување со создадениот отпад (преработка, рециклирање и отстранување). Сепак, покрај промовирањето на циркуларната економија, EPR ќе ги казни и фирмите со зголемени давачки за користење помалку одржливи материјали. На пример, повисоки такси ќе важат за пластична амбалажа отколку за брановидна амбалажа на база на хартија, која е полесна за рециклирање.
Сигурно е дека бизнисите сè повеќе ќе почнат да се префрлаат од пластика за еднократна употреба на поодржливи опции.
ВИ и пакување
Можеби изгледа дека вештачката интелигенција ќе има малку случаи на употреба во пакувањето. Сепак, спротивно на стравувањата дека вештачката интелигенција ќе ги замени луѓето, бизнисите потенцијално би можеле да ја искористат за да им помогне да донесуваат стратешки одлуки за нивното пакување.
На пример, вештачката интелигенција може да собира и да анализира огромни количества податоци за потрошувачите. Овој пристап може да се користи, на пример, за истражување на однесувањето и приспособување на пакувањето на одредени пазари и демографија. Слично на тоа, вештачката интелигенција може да идентификува обрасци од големи размери и да учи од нив. Пример за тоа како бизнисите можат да го искористат ова е да спроведат A/B тестирање предводено од вештачка интелигенција, дозволувајќи им на брендовите да идентификуваат пораки и дизајни што резонираат со нивните целни пазари.
Конечно, вештачката интелигенција може да помогне во оптимизирањето на пакувањето, пресметувајќи ги најсоодветните големини, распореди и форми за да се намали употребата на материјали, барањата за транспорт, па дури и трошоците.
Повратното пакување зазема централно место
Со комбинацијата на новите закони за EPR и притисокот на трошоците, 2024 година би можела да биде годината кога многу компании го идентификуваат повратното пакување како начин за намалување на трошоците.
Додека неколку брендови ја истражуваат идејата за повратно пакување, многу потрошувачи веќе се подготвени. Всушност, 66% велат дека би го вратиле пакувањето доколку бизнисите ги покријат трошоците.
Дури и ако се земе предвид овој тренд, ако бизнисите можат долгорочно да гледаат на нивните трошоци за пакување, многумина ќе сфатат дека тој нуди една од најнеискористените можности за намалување на трошоците. Покрај намалувањето на количеството на потребната амбалажа, пакувањето за повеќекратна употреба подлежи на EPR-такси само кога првпат ќе се пласира на пазарот. И додека има неколку пречки (вклучувајќи промени во барањата за складирање, процеси на купување, поширок синџир на снабдување итн.) кои се преземени во текот на животниот век на пакувањето, заштедите може да бидат значителни.
Економски притисоци
Економијата и перформансите на пазарот на пакување се суштински поврзани. Едноставно кажано, ако компаниите произведуваат и/или продаваат помалку производи, тогаш се потребни помалку пакувања.
Иако ситуацијата во 2024 година не е одлична, со опаѓање или стагнација на животниот стандард во повеќето земји, бизнисите и доставувачите на амбалажа мора да одолеат на искушението да се чувствуваат обесхрабрени.
Изгледите за производство
Слично на макроекономската перспектива, глобалното производство исто така се соочува со слаб пораст и уште една неизвесна година.
Сепак, по задржувањето во текот на годините на пандемијата, многу бизниси сега размислуваат дали да инвестираат во нова опрема, луѓе и инфраструктура за да се позиционираат за подобра економска слика на крајот на годината. Падот на каматните стапки, исто така, може да ги стимулира инвестициите во секторот.
Трендови во индустријата за пакување во 2024 година:
• Одржливоста на пакувањето е сè повеќе во рамнотежа со трошоците;
• Дизајнот на пакувањето е „вратен на основите“ за да се намали употребата на материјалот;
• Се зголемува популарноста на повратните пакувања;
• Материјалните трошоци треба да се стабилизираат до крајот на 2024 година;
• Поврзаното и интерактивно пакување станува сè попопуларно;
• Бизнисите се потпираат на вештачката интелигенција (ВИ) за да го подобрат искуството на потрошувачите;
• Брендовите и производителите сè повеќе се фокусираат на инклузивното пакување;
• Новата легислатива ќе го намали количеството на пластична амбалажа што ја користат бизнисите;
• Производството и економските изгледи ќе влијаат врз пошироката индустрија за пакување.
@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.