Пишува: Милица Поповиќ, менаџер за корпоративни комуникации, „Делез“- Србија
Како дел од програмата „Млади лидери на промени“ на Американската стопанска комора, во последните месеци имав можност да посведочам на феноменот на генерацијата Z (zoomers). Поради студентите од завршните години, нивниот пристап, чувството за сериозни теми за кои можеби можеле да разговараат само со колеги или професори во програмите на Case Study и желбата да се подобрат, малку се срамам и се прашувам кој всушност од кого учи во процесот на менторирање. Тие секако ми создаваат чувство на сигурност дека бизнисот на 21 век останува во добри (сигурни) раце.
Повеќето од нив не слушнале живи сирени во 1999 година, ниту пораснале во семејства (и околината) кои го одредувале буџетот на домаќинството во согласност со санкциите, но тие се рамноправни соговорници за светската економска криза, можни модели за најрационална употреба на средства или најновите дигитални трендови. Всушност, како сведоци на одржливиот бизнис-модел кон кој денес се стремат сите сериозни корпорации, тие ја почнуваат својата кариера на здраво (зелено) разбирање на деловниот успех. И тие го видоа единствениот успешен резултат како оној што е одржлив на долг рок. Не, тие не очекуваат компаниите по секоја цена да инвестираат во одржлив модел и како нивна единствена цел знаат и што е профит, но нивната перцепција за патот што води до него се заснова на добра деловна практика.
За разлика од, ќе си дадам за право да нè наречам сите нас кои сме над 30 години, „поискусни генерации“, тие од почетокот на својата кариера ја препознаваат потребата од вклучување на корпорациите во теми поврзани со климатските промени и намалените емисии на CO₂, торбите ги гледаат како задолжителен моден детал со кој одат во „Макси“, високо ги ценат производите на кои пишува „одржлив“, а организатори се и на сите еколошки и хуманитарни акции во нивното соседство.
Тие не знаат како е да се живее без мобилни телефони, родени се во време на дигитална експанзија, социјалните мрежи ги гледаат како извор на знаење, но и како место каде почнуваат промените. Свесни за влијанието што може да го има изговорениот, во овој случај пишаниот збор, меѓу нив ретко ќе сретнете такви кои оставаат негативни и неконструктивни коментари кои не се засноваат на општото добро. Но, да. Како компанија која им се обраќа, важно е да се свесни дека тие, иако млади, не се само неми набљудувачи на маркетинг и ПР пораки, туку свесни следбеници на личното критичко размислување, кои разбираат и се подготвени да го пофалат и забележат сето она што е добро во бизнисот што можеби и ПР-от не се сетил да го забележи.
Доаѓаме до темата на која ние кои се занимаваме со корпоративни комуникации гледаме со особено внимание, а тоа се социјалните мрежи. Гледано како транспарентен модел и денес можеме да кажеме дека вистинскиот извор на информации го смени погледот на перцепцијата за угледот на компанијата и некогаш општоприфатената „еднострана комуникација на брендовите“. Тие станаа подеднакво важен медиум, незаменлив во комуникацијата. Сè почесто слушаме како класичните медиуми пренесуваат вести кои први се објавени на социјалните мрежи. Тоа се промени на кои сите моравме да се приспособиме и на личен и на професионален план и тие ги живеат. Генерацијата Z влијаеше на трансформацијата на општеството воопшто, бидејќи денес бренд кој го нема на мрежите, како да не постои. Сепак, ништо не треба да се генерализира. Компаниите треба да се приспособат, да следат, да поставуваат трендови, но би кажала и да задржат некои стари добри навики во комуникацијата, бидејќи секоја целна група на која и се обраќаат е важна. Особено оваа, која денес само ги отвора вратите на бизнисот и која веќе покажува дека е самоуверена, подготвена да се залага за промени и зачувување на интегритетот.
Затоа сум особено горда што работам во компанија која го препознава тоа и им ја отвора вратата на младите за нивните први чекори во деловниот свет. Млади, добредојдовте.
@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.