Актуелно

Тема на InStore: Осигурувањето во 2023 година

07 Dec 2022

Осигурителните компании покажаа извонредна флексибилност и издржливост во надминувањето на голем број пречки. Но, дали индустријата е подготвена за новите предизвици во 2023 година (и понатаму)?

Извор: „Делоит“

Во текот на последните неколку години повеќето осигурителни компании покажаа извонредна флексибилност и издржливост во надминувањето на голем број пречки, особено влијанието на пандемијата и економските последици од конфликтот Русија - Украина. Системите и способностите беа подобрени, додека агилните таленти и технолошките стратегии се исплатија. Но, дали индустријата е подготвена за новите предизвици во 2023 година (и понатаму)? Патот пред нив е исполнет со повеќе предизвици - зголемена инфлација, каматни стапки и трошоци за загуби; претстојните закани од рецесија, климатски промени и геополитички пресврт; конкуренцијата од InsurTechs, па дури и од неосигурителни субјекти, како што се е-трговци и производители, да наведеме неколку.

Наместо тоа, тие треба да се надоврзуваат на тоа што го постигнале за да ја задржат тековната култура на иновации, истовремено правејќи ја фокусираноста кон клиентите централна точка на стандардниот оперативен модел на индустријата. Нашето истражување сугерира дека тие треба да почнат да го префрлаат својот фокус од основната оперативна трансформација - како што е транзицијата кон облак - до целосно сфаќање на вредноста и придобивките од инфраструктурата и технолошките надградби; премин од одговарање на барањата на регулаторите и другите индустриски надзорници кон попроактивно предвидување и исполнување на очекувањата на осигурениците; и да го прошират нивниот историски фокус од намалувањето на ризикот и трошоците за да им дадат приоритет на поголеми нивоа на експериментирање и преземање ризици што поттикнуваат тековни иновации, конкурентна диференцијација и профитабилен пораст.

Инфлацијата го попречува неживотното осигурување дури и додека ги зголемува цените

Додека покачувањето на цените на недвижностите беше меѓу двигателите што го зголемија обемот на премиите и испратија консолидиран суфицит во САД над марката 1 трилион американски долари за првпат, инфлацијата доведува до зголемување на трошоците за загуби, поткопувајќи ја профитабилноста на осигурувањето. Заклучно со 12 мај, просечните трошоци за замена се зголемија за 16,3% - речиси двојно повеќе од порастот на индексот на потрошувачки цени.

Но, изобилуваат можности за проактивни неживотни осигурувачи

Реинвенција на револуцијата на пазарот на осигурување на малите претпријатија, глобалната транзиција кон зелена енергија и сродни осигурителни производи, покривање за новите изложености меѓу нематеријалните средства како што се криптовалутите, NFT и виртуелните активности на метаверзумот, сето тоа укажува на многу поголем простор за пораст.

Трансформацијата на животните осигурувања веројатно е клучна за одржлив пораст

Се чини дека слабее напливот на порастот на премиите предизвикан од пандемијата од 2020 година, поттикнат од пречките како што се притисокот на расположливиот доход предизвикан од инфлацијата и нестабилноста на финансискиот пазар.

Осигурителните компании треба да одговорат на економскиот притисок и несигурностите поврзани со ковид-19 со проактивни мерки, како што се удвојување на нивните дигитални подобрувања, воведување нови производи, услуги и опции за барање кориснички ниши кои претходно биле недоволно опслужени.

Групните осигурувања стануваат иновативни во услови на променлива динамика

За да се олесни проширувањето на портфолиото, многу осигурителни компании почнуваат да развиваат партнерства со други провајдери, како и со трети лица кои нудат услуги. Развојот на решенија „како услуга“ нуди уште една потенцијална конкурентна предност што може осигурителните компании да ја истражат.

Осигурителите повторно ги реосмислуваат стратегиите и културата на работното место додека војната за таленти се интензивира

Присилната виртуализација на работата за време на пандемијата поттикна револуционерни промени во очекувањата на вработените и промени многу традиционални модели на вработување.

Водечките осигурителни компании би можеле имаат проблем за да ја пополнат и задржат својата работна сила до 2023 година, освен ако не се имплементираат некои нови промени во основната култура што им помага на овие организации да бидат потенцијално неодоливи.

Технолошката инфраструктура е подобрена, но фокусот треба да се префрли на реализација на вредноста

Многу оператори имаат корист од технолошката трансформација што ја води InsurTechs, особено решенијата што им се нудат на стартапите, овозможувајќи платформи за преземање, побарувања и онлајн дистрибуција, меѓу другите функции насочени кон клиентите. Во однос на усвојувањето на облакот, осигурителите треба да почнат да ги интегрираат своите системи и податоци додека ги користат способностите на облакот за да постигнат поголема поврзаност со клиентите.

Фокусирањето на микроподобрувања со користење индустриски облак-апликации специфични за нивниот бизнис може да биде одличен следен чекор.

Време е еколошкото, социјалното и општественото управување да станат конкурентна диференцијација

Веројатно, осигурителите ќе бидат оценети не само според плановите изложени во нивните годишни извештаи за одржливост, туку и според тоа како нивните иницијативи всушност го ограничуваат влијанието на климатските промени и другите системски ризици; да го диверзифицираат нивното лидерство и работната сила; да ја подобрат инклузивноста на нивните производи и услуги; и да ја зголемат транспарентноста и отчетноста во нивните структури на управување.

Повеќе напори за различност, правичност и инклузија

Додека многу осигурителни компании преземаат чекори за диверзификација на нивната работна сила, остануваат големи празнини во индустријата како целина - особено на извршното ниво. Треба да се направи многу во диверзификацијата на нивната работна сила и база на клиенти, зголемување на пристапот до осигурителни производи и услуги во недоволно опслужените заедници и пазарни сегменти, да се слушне поширок опсег на гласови во лидерските кругови, како и да се создаде поинклузивна организациска култура.

Осигурителните компании треба да се надоврзуваат на тоа што го постигнале за да ја задржат тековната култура на иновации, истовремено правејќи ја фокусираноста кон клиентите централна точка на стандардниот оперативен модел на индустријата.

 

Состојбата на осигурителните компании на македонскиот пазар

Бројот на исплатени штети порасна за 30%

За три месеци од годинава осигурителните компании исплатија речиси 23.000 отштетни побарувања. Најголем пораст на вредноста на исплатени штети за покривање медицински трошоци има кај приватното здравствено осигурување, а најголем процентуален пораст има кај исплатите за штети покриени со патничко осигурување. Исплатите во најголемата доброволна класа – осигурување имот пораснаа за 17% во споредба со истиот период лани.

Според Агенцијата за супервизија на осигурување (АСО) 11 осигурителни компании за неживотно осигурување исплатија 978 милиони денари (15,9 мил. евра) за настанати штети на свои осигуреници во првите три месеци од годинава. Во првите 90 дена од годинава осигурителните компании исплатиле речиси 23.000 штети на осигуреници, и тоа е за 30 отсто повеќе од истиот период 2021 година.

Значаен за истакнување е растот и на исплатените штети кај најголемата доброволна осигурителна класа – осигурувањето имот. До крајот на март годинава се исплатени речиси 1.800 отштетни побарувања за осигурен имот во вредност од 116 милиони денари (1,9 мил. евра). Тоа се 17 отсто повеќе исплатени средства во споредба со истиот период во 2021 година.

Вредноста на сите исплатените штети за неживотно осигурување во периодот јануари – март годинава е за 6 отсто повисока во споредба со истиот период лани.



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...