Работење

Малопродажбата во Обединетото Кралство: Иновацијата во борбата со конкуренцијата

24 Jul 2024

 Еден од клучните трендови што го обликуваат малопродажниот пазар во ОК е промената кон дигитализација. Овој тренд е поттикнат од зголеменото усвојување платформи за е-трговија, кои им овозможија на трговците да допрат до поширока база на потрошувачи и понуди.

 Пишува: Бобан Младеновски, менаџер за транспорт во „Теско“

Mалопродажбата во Обединетото Кралство доживеа значителни промени изминатата деценија, при што онлајн-продажбата се појавува како доминантна сила. Овој тренд се очекува да продолжи и во наредните години бидејќи преференциите на потрошувачите се поместуваат кон е-трговијата.

Се предвидува дека онлајн-продажбата до 2027 година ќе зазема 57,7% пазарен удел за разлика од 23,6% во 2020 година. Ова е предизвикано, пред сè, поради тоа што погодноста стана главна продажна точка и потрошувачите сè повеќе бараат да купуваат од удобноста на нивните домови или во движење преку мобилните уреди. Поради тоа, забележан е пораст на усвојувањето дигитални начини на плаќање, рационализирани услуги за испорака и погодни платформи кои задоволуваат широк спектар на потреби на потрошувачите. Како резултат на тоа, традиционалните продавници се принудени да ги приспособат своите деловни модели за да останат конкурентни на овој пазар кој брзо се развива.

Додека е-трговијата се развива, традиционалните продавници...

Но, и покрај брзиот пораст на е-трговијата, офлајн-продажбата продолжува да игра значајна улога во Обединетото Кралство. Традиционалните продавници се развиваат за да се приспособат на променливите преференции на потрошувачите и да ја одржат својата конкурентска предност. Еден од клучните трендови во офлајн-продажбата е порастот на т.н. искуствено купување, кое има цел да им обезбеди на потрошувачите уникатно и извонредно искуство во продавницата. Трговците сè повеќе инвестираат во дизајнот на продавниците, распоредот и технологијата за да создадат привлечни средини кои поттикнуваат подолги посети и поголема потрошувачка. Интерактивните дисплеи, проширената реалност и персонализираните услуги се некои од алатките што се користат за подобрување на искуството.

Дополнително, трговците на мало се фокусираат на повеќеканален пристап, интегрирајќи ја својата онлајн и офлајн-операција за да им понудат на потрошувачите беспрекорно искуство за купување на сите платформи. Ова вклучува нудење услуги за кликнување и собирање, при онлајн-купувања се користат податоците од потрошувачите за приспособување на продавницата итн.

Малопродажниот сектор во Обединетото Кралство е подготвен да доживее значителен пораст во следните неколку години со континуиран пораст од околу 2% годишно до 2027 година или вкупната големина на оваа индустрија ќе надмине 400 милијарди фунти. Ова проширување може да се припише на зголеменото усвојување платформи за е-трговија, менување на потрошувачите преференции и интеграција на напредни технологии во рамките на индустријата.

400 милијарди фунти се очекува да достигне малопродажбата во ОК до 2027 година

Малопродажниот пазар во ОК може да се сегментира во неколку различни категории, вклучувајќи типови производи, канали на дистрибуција и демографски податоци на потрошувачите. Примената на овие сегменти ќе обезбеди увид во различната пазарна динамика и ќе помогне при можностите за зголемување.

Кој е кој во малопродажбата во ОК?

Од 2020 година „Теско“ имаше пазарен удел од 27,1% во секторот за намирници во Велика Британија, како одраз на неговата силна позиција во индустријата. Годинава уделот е зголемен речиси до 29%, а остварен е профит од 2,8 милијарди фунти. Обртот во продавниците (3.500) е зголемен за 7,4%, додека онлајн-продажбата е зголемена за 10,7%. Компанијата усвои стратегија со повеќе формати која вклучува продавници, супермаркети и хипермаркети, преку која се грижи за различните потреби и преференции на потрошувачите. Дополнително, со својот бренд „Џекс“, „Теско“ влезе во сегментот на дисконти за да се натпреварува со „Алди“ и „Лидл“.

Производите од приватната трговска марка на „Теско“, кои се движат од производи со ниски цени до премиум понуди, дополнително ја зголемуваат неговата конкурентност. Понудите за храна и пијалаци на компанијата опфаќаат и брендирани производи, свежи производи, пекарски и млечни производи, месо, смрзната храна и специјални производи.

За да ја задржи својата водечка позиција, трговецот ја прифати дигиталната трансформација, лансирање иницијативи како што се Tesco Mobile, Tesco Bank и Tesco Pay+. Понатаму, преку програмата за лојалност на компанијата, Clubcard, која е прва ваква програма на овој пазар почнувајќи од 1980 година, трговецот може да се пофали со повеќе од 19 милиони членови.

Главниот конкурент на „Теско“ во ОК е „Сеинсберис“. Оваа компанија е основана во 1869 година од Џон Џејмс Сеинсбери и е втор по големина синџир на супермаркети во Велика Британија со пазарен удел од околу 15%. Со долгогодишна историја и посветеност во обезбедување квалитетни производи по конкурентни цени, компанијата ја прошири својата работа на над 1.400 продавници низ целата земја. „Сеинсберис“ има работна сила од приближно 178.000 вработени кои се задолжени да испорачаат одлична услуга за потрошувачите и одржување силна репутација на брендот.

Стратегијата за диференцијација на „Сеинсберис“ се фокусира на понуда на производи со премиум квалитет и услуги. Покрај премиум и органските производи, компанијата става силен акцент на одржливоста и етичките практики, ангажирање во различни иницијативи за намалување на отпадот, намалување на емисиите на јаглерод и поддршка на локалните заедници. 

Компанијата „Асда“ е подружница на американската мултинационална малопродажна корпорација „Волмарт“. Основана во 1949 година, компанијата значително се зголеми со текот на годините, а резултатите од минатата година покажуваат дека во ОК има пазарен удел од 12,8%. Нивните 630 продавници низ ОК опслужуваат над 18 милиони потрошувачи неделно, со работна сила од приближно 146.000 вработени. Во однос на портфолиото на производи, „Асда“ нуди сеопфатен спектар на понуди во различни категории како храна и пијалаци, облека, електроника и предмети за домаќинството. Значителен дел од нивната производна постава се состои од производи од приватната трговска марка, кои се здобија со популарност поради нивната исплатливост и квалитет. Линијата на облека George на „Асда“, на пример, е една од најголемите модни линии во ОК, позната по својата достапност и стил.

„Морисонс“, пак, е основана во 1899 година од Вилијам Морисон и претставува клучен играч во малопродажбата во ОК, со силен фокус на обезбедување свежи, висококвалитетни производи со конкурентни цени. Компанијата работи со околу 500 продавници низ целата земја, вработувајќи над 110.000 луѓе, преку што обезбеди удел од 8,7%. Со својот вертикално интегриран синџир на снабдување, „Морисонс“ ја одржува контролата врз процесите на производство, дистрибуција и малопродажба, што ѝ овозможува на компанијата да испорача единствена понуда на своите потрошувачи.

Синџирот на снабдување во рамките на малопродажниот пазар во ОК доживеа значителна еволуција, водена од глобализацијата, технолошкиот напредок и менување на приоритетите на потрошувачите.

Конкурентната предност на „Морисонс“ лежи во неговиот силен фокус на свежи производи, кои го издвојува од другите големи трговци на мало во ОК. Значителен дел од своите производи набавува од локални фармери и доставувачи, обезбедувајќи свежина и квалитет.

„Алди“, синџир дисконти со седиште во Германија, се етаблира како сериозен конкурент на малопродажниот пазар во Обединетото Кралство. Основана во 1946 година од браќата Карл и Тео Албрехт, компанијата го прошири своето присуство во Британија со над 900 продавници вработувајќи повеќе од 34.000 луѓе. Суштинската вредност на „Алди“ се врти околу обезбедување производи со постојано ниски цени, насочени кон потрошувачите кои стануваат свесни за цените и кои стануваат лојални.

Еден од основните двигатели на успехот на „Алди“ во ОК е неговата способност да понуди рационално и ефикасно искуство при купувањето, фокусирајќи се на ограничен асортиман на производи. Овој пристап ѝ овозможува на компанијата да одржува пониски оперативни трошоци и ефикасно да управува со својот инвентар, што резултира со значителни заштеди на трошоците. „Алди“ усвои стратегија за приватна трговска марка, при што приближно 90% од нејзините производи се ексклузивни за брендот. Оваа практика ги истурка на високото 4. место по пазарен удел во ОК со 9,9% за 2023 година.

Дигитализацијата – клучен тренд во ОК

Еден од клучните трендови што го обликуваат малопродажниот пазар во ОК е промената кон дигитализација. Овој тренд е поттикнат од зголеменото усвојување платформи за е-трговија, кои им овозможија на трговците да допрат до поширока база на потрошувачи и понуди. Подемот на е-трговијата, исто така, имаше значително влијание врз логистичките и дистрибутивните компоненти, бидејќи трговците се обидуваат да ги оптимизираат своите синџири на снабдување и да го намалат времето на испорака.

Синџирот на снабдување во рамките на малопродажниот пазар во ОК доживеа значителна еволуција во последниве години, водена од фактори како што се глобализацијата, технолошкиот напредок и менување на приоритетите на потрошувачите. Оваа трансформација се очекува да продолжи во текот на 2024-2027 година бидејќи трговците на мало ги приспособуваат своите стратегии за исполнување на барањата на сè повеќе меѓусебно поврзаниот дигитализиран пазар.

Како заклучок, синџирот на снабдување на малопродажниот пазар во Обединетото Кралство претрпува брзи промени, со фокус на ефикасност, одржливост и локализација. Трговците мора да се приспособат, да бидат иновативни за да останат конкурентни во оваа динамична средина, користејќи нови технологии и најдобри практики за оптимизирање на нивните операции и задоволување на развојот и очекувањата на потрошувачите.

 

 

 



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...