Прометот на е-трговија во Европа достигна 958 милиони евра во 2023 година, што е за 5% повеќе од една година порано и 17% повеќе од 2020 година, според податоците од истражувањето спроведено од „Е - комерце Еуропа и Универзитетот за применети науки во Амстердам.
Годинешниот извештај покажува дека европскиот пазар за е-трговија ќе се соочи со предизвиците на глобалната конкуренција и усвојувањето на нови технологии. Сепак, постојат и значителни можности за раст преку технолошкиот напредок и силната побарувачка на потрошувачите за одржливост. Способноста на бизнисите да иновираат и да се прилагодат на овие променливи услови ќе биде клучна за нивниот успех во ова високо конкурентно опкружување, изјави Кристел Делберге, извршен директор на „Еурокомерц“.
Имено, извештајот покажа дека бројот на онлајн купувачи на возраст од 16 до 74 години се зголемил на 71% во 2023 година, од 69% една година порано.
По региони, најголем раст е забележан во Северна Европа (82%), потоа Западна Европа (82%), Централна Европа (70%), Јужна Европа (59%) и Источна Европа (53%).
Највисок процент е забележан во Холандија (92%), потоа Норвешка (91%), Данска, Велика Британија и Шведска (по 89%), а најмал во Молдавија (26%).
Европската Унија
Кога станува збор за земјите-членки на Европската унија, бројот на корисници на интернет на возраст од 16 до 74 години се зголемил во 2023 година за 2% до 70%, а за 10% во однос на 2019 година.
По категорија производи, најмногу купувања преку интернет во последните три месеци од 2023 година се физички стоки (98%), потоа облека, обувки и додатоци (70%), мултимедијални услуги вклучувајќи книги, игри, музика и филмови (48%), билети за концерти и други настани (36%), физички добра купени од приватни лица (35%), платформи за стриминг (35%), транспортни услуги (32%), испорака во ресторан (30%), козметика и производи за убавина (28%) ), музика (27%), производи за мебел и декорација на домот и градината (26%), спортски производи (23%), лекови и додатоци (22%), компјутери, телефони, таблети и други уреди (21%) и други физички добра (20 %).
Регион
Кога станува збор за регионот, Словенија и Хрватска со 66% и 59% се нешто подобри од другите соседи. Србија бележи 58%, Северна Македонија 44%, Босна и Херцеговина 35% и Црна Гора 29%.
Во Србија најмногу се купувале производи од домашните продавачи (98%), потоа од продавачите од ЕУ (12%) и од продавачите надвор од ЕУ (8%).
Извор:Instore.rs
Фото: Pexels
@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.