Беким Бекири, менаџер за бизнис-развој на „Марс" во Македонија, Косово и Албанија
Да се биде дел од корпорација што постои еден век е големо задоволство и чест, но во исто време значи и голема одговорност и постојано докажување пред предизвиците што следуваат. Помислата на сите генерации што придонеле за развојот на корпорацијата за таа да ја достигне денешната димензија ја надополнува одговорноста во работењето... Предизвиците се од различен карактер, почнувајќи од големиот реон што го покривам, преку различните легислативи на трите држави поединечно, па сè до разновидното портфолио што е присутно на пазарите. Од чоколада преку храна за домашни миленичиња, па сè до сосови и ориз, ужинки и гуми за џвакање, семејни оброци... Се стремиме да произведуваме производи кои не само што се вкусни туку и со нив луѓето ќе се чувствуваат сигурни при консумирање, односно хранење на нивните семејства и домашни миленици. Со остварување на нашите потенцијали сакаме да им помогнеме на луѓето и нивните миленици да водат поздрав живот, како на глобално ниво, така и во Македонија, Албанија и Косово.
Колку брендови ги опфаќа вашето производно портфолио? Што значи да сте главниот застапник на такви врвни брендови за три блиски, а сепак различни пазари (Македонија, Косово и Албанија)?
Во Македонија нашето портфолио опфаќа три категории: чоколадо во делот на барови со брендовите: Snickers, Mars, Twix, Bounty, Milkyway и M&M’s, храна за домашни миленичиња со брендовите: Pedigree, Chappi, Whiskas и Kitekat и делот со човечката храна со брендовите: Uncle Ben‘s и Dolmio. Што се однесува до пазарите, многу добро кажавте, толку блиски, а сепак различни пазари. Сметам дека историскиот развој во последните 50-тина години придонел да се согледа различноста на трите пазари. Во основа, тоа е многу одговорна работа на која максимално ѝ се посветувам.
Дали можете да направите паралела помеѓу трите пазари: Македонија, Косово и Албанија? Како „Марс" настапува на секој од нив поединечно?
Македонија, Косово и Албанија се дел од BBA-регионот на корпорацијата „Марс " – Балтик, Балканот и јадранската област. За поуспешно да се надминат сите предизвици на пазарот, имаме формирано регионално управување и внимателно планирана сегментација на пазарот. Сметаме дека земјите во овој бизнис-регион (не географски) се слични по големина и ниво на развој на пазарот, а тоа ни помага да се создаде позитивна синергија. Прифаќајќи ги разликите во пазарите, работиме на воведување промени и иновации на пазарот сè со цел да станеме прв избор за уште поголем број консументи на дневна основа, што е една од главните цели на нашиот менаџмент во балтичкиот, балканскиот и јадранскиот регион. Истовремено, „Марс" е во континуирано разгледување на други можности за инвестиции во овој регион, а како пример за оваа практика е изградбата на врвна фабрика за производство на храна за домашни миленици во Литванија.
Дали планирате да го проширите портфолиото на производи за Македонија, Косово и Албанија во блиска иднина?
Во моментов, наша цел е максимална работа на моменталното портфолио што го имаме во регионот. Сметам дека сè уште не е искористен максималниот потенцијал што го нуди регионот така што во моментов нема планови за значително зголемување на портфолиото. Секако, исклучок се „IN and OUT" активностите со нови атрактивни производи што се лансираат за одреден временски период, а значително помагаат во креирање на свесноста за брендот. Типичен пример се Snickers Dark и Snickers Maximum, што ги лансиравме низ годините.
@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.