Колумни

Како македонските компании можат да изградат лојална потрошувачка база?

10 Mar 2025

Во последниве години, македонскиот пазар стана преплавен со странски брендови, кои со своите големи маркетинг буџети и долгогодишна репутација сериозно ги предизвикуваат локалните компании. Сепак, тоа не значи дека македонските брендови немаат шанса. Напротив, некои од нив успеаја да изградат верна потрошувачка база, користејќи стратегии кои ги нагласуваат нивните автентични вредности, блискоста со потрошувачите и способноста за брза адаптација на локалниот пазар. Но, како навистина може еден локален бренд да се носи со гигантите? Одговорот не е едноставен, но постојат неколку клучни фактори кои можат да направат разлика.

Пишува: Бојана Блажевска,  Strategic Marketer | Driving Brand Growth & Engagement

Пред сè, битката помеѓу локалните и странските брендови не е само борба за пазарен удел, туку и борба за доверба. Потрошувачите во Македонија честопати сметаат дека странските брендови нудат повисок квалитет, што не секогаш е точно, но перцепцијата е моќна работа. За да се смени оваа слика, локалните компании мора да инвестираат во квалитетот на своите производи и услуги и да го докажат тоа преку јасна и транспарентна комуникација со потрошувачите.

Големите брендови имаат пристап до огромни финансиски ресурси, но тоа не значи дека секогаш ќе победат. Локалните брендови, доколку се паметни, можат да ја искористат својата блискост со публиката за да изградат посилна врска. Македонски компании како Витаминка или Тиквеш веќе успешно го применуваат овој пристап. Нивниот маркетинг не е само за продажба – тој се темели на емоции, приказни и традиции. Македонските потрошувачи сакаат брендови што ја разбираат нивната култура, нивните вредности и нивните секојдневни потреби.

Она што најмногу им помага на локалните брендови е нивната способност да бидат флексибилни. Големите интернационални компании често имаат сложени процеси кои ги прават бавни во одлуките и промените. Затоа пак, локалните бизниси можат побрзо да реагираат на трендовите, да експериментираат со нови производи и да бидат покреативни во своите маркетинг кампањи.

Еден одличен пример за ова е Алкалоид, кој постојано го прилагодува своето портфолио според потребите на домашниот, но и на странските пазари, со што ја зајакнува својата позиција и го гради својот имиџ како модерен и иновативен бренд.

Лојалноста не се гради преку ноќ. Таа се создава преку конзистентност, транспарентност и грижа за клиентите. Локалните брендови имаат предност затоа што можат директно да комуницираат со своите потрошувачи, без потреба од сложени глобални стратегии. Еден од начините за градење лојалност е преку социјалните мрежи, каде македонските компании можат да бидат многу поактивни и ангажирани отколку нивните големи странски конкуренти.

Брз одговор на пораки, искрена комуникација и споделување на содржини кои вистински ги интересираат потрошувачите – тоа се клучеви за успех во денешниот дигитален маркетинг свет.

Но, освен онлајн присуство, важни се и физичките искуства што брендовите можат да ги понудат. Во Македонија, луѓето сè уште ја ценат персоналната услуга, традицијата и блискиот однос со бизнисите. Затоа, успешните локални компании треба да го искористат овој аспект во своја корист. Организирање настани, дегустации, средби со потрошувачи – сето тоа може да помогне во градење на долгорочна врска со клиентите. Не е случајност што винариите како Тиквеш или Стоби постојано организираат настани и дегустации – тие знаат дека еден добар личен контакт вреди повеќе од која било реклама.

Секако, цената секогаш ќе биде фактор. Во Македонија, каде куповната моќ не е висока, цената често има одлучувачка улога при изборот на производи. Но, тоа не значи дека потрошувачите не се подготвени да платат повеќе доколку добијат нешто што навистина го ценат. Затоа, локалните брендови треба да се фокусираат на додавање вредност – било тоа да е преку квалитетот на производот, преку уникатно пакување или преку некоја дополнителна услуга што ќе ги направи посебни.

Друг важен аспект е соработката помеѓу македонските брендови. Наместо да се гледаат како конкуренти, многу локални компании можат да имаат корист од партнерства и заеднички кампањи. Пример за ова е соработката помеѓу македонските производители на храна и пијалаци, кои во некои случаи ги спојуваат своите сили за да создадат заеднички промоции или пакети. Ова не само што ги намалува трошоците, туку и создава дополнителна вредност за потрошувачите.

На крајот, градењето на лојална потрошувачка база не зависи само од маркетингот, туку и од искуството што го нуди брендот. Квалитетен производ, одлична услуга, искреност во комуникацијата и иновативен пристап – тоа се елементите што ќе им помогнат на македонските компании да се истакнат на пазарот.

Странските брендови можеби имаат повеќе ресурси, но локалните брендови имаат нешто многу повредно – автентичност, доверба и блискост со своите потрошувачи. Токму тоа е клучот за нивниот успех.

 

 

 

 

 



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...