Со следење, развивање и имплементација на нови технологии, соодветна промена на регулативите и едукација на работната сила, логистичкиот систем ќе стане брз, издржлив, фокусиран на клиентите, ефикасен и најмногу од сè, сигурен.
Пишува: Бобан Младеновски, менаџер за транспорт во „Теско“, Boban.Mladenovski@tesco.com
Промената е единствената константа. Постојаната промена бара размислување засновано на сценарија, истражување на неколку патеки и изработка на дигитална стратегија заснована на подготовка за иднината. За да останете релевантен фактор во бизнисот, треба да ја истражувате иднината и да ги погледнете барањата на следните генерации. Никој не може точно да ја предвиди иднината, но компаниите мора активно да истражуваат различни сценарија за да се предвиди какви времиња доаѓаат.
Футуристички свет кој е оддалечен со векови? Воопшто не. Всушност, ова e реалност на транспортот и логистиката во следните 10 години, а компаниите што ги движат луѓето и производите ќе треба да ја прифатат технологијата што ќе ги одржува релевантни на пазарот.
Интегрирана платформа за повеќе процеси
Транспортот и логистиката денес се поврзани со времето, точноста и транспарентноста затоа што потрошувачите сакаат јасен увид во тоа каде се нивните стоки и кога ќе бидат испорачани. Апликациите и е-поштата се обидуваат да ги информираат, но не секогаш со успех. Патиштата во урбаните средини стануваат сè попреполни бидејќи логистичките компании се борат да ги остварат своите договори за ниво на услуга и да им испорачаат на клиентите најбргу што може. Достапност и ефикасност се името на играта.
На средина од сето тоа е онлајн-купувањето, клиентите се стремат кон повеќе, кон подобра и почиста мобилност заради тоа што со секој технолошки напредок и нов развој, потрошувачите очекуваат повеќе. И како што се зголемува конкуренцијата, логистиката и транспортните компании истражуваат начини да ги исполнат овие барања и да се издвојат од конкуренцијата.
Новите генерации нема да бидат задоволни со нејасна е-пошта за локацијата и очекуваното време на испорака на нивните пакети. Тие едноставно ќе се изморат од потребата од повеќе апликации. Во текот на следната деценија клиентите ќе бараат речиси моментална испорака на стоки и услуги, а за ова ќе биде потребна единствена, интегрирана платформа за мобилност која ја комбинира нивната потреба за брзина и удобност со нивната желба за одржливо патување. Целиот овој процес ќе мора да функционира од една апликација на нивниот мобилен телефон или паметен часовник.
За логистичките компании, ова значи прифаќање на технологијата. Надворешната мрежа, вештачката интелигенција, Интернетот на нештата (IoT) и безжичната 5Г-технологија не само што ќе го зголемат капацитетот и ќе го ублажат ризикот, туку и ќе го подобруваат искуството на клиентите.
Напредните технологии, исто така, ветуваат дека ќе го решат долгогодишниот предизвик за испорака до последна милја. Со подемот на решенијата V2X, возилата наскоро ќе можат да комуницираат со други возила (V2V), со пешаци (V2P) и со транспортната инфраструктура (V2I) за создавање просторна свест и мониторинг кој ќе им овозможи на автономните возила да бидат сѐ позастапени. Дроновите и дроидите ќе ја зголемат испораката и ќе го намалат метежот на патиштата. Со интелигентни системи, логистичките компании исто така ќе бидат овластени да споделуваат транспортни линии за да се зголемат ефикасноста и брзината.
Во текот на следната деценија клиентите ќе бараат речиси моментална испорака на стоки и услуги, а за ова ќе биде потребна единствена, интегрирана платформа за мобилност. Целиот овој процес ќе мора да функционира од една апликација на нивниот мобилен телефон или паметен часовник.
Логистиката во „паметните градови“
Патувањето и транспортот ќе имаат корист од развојот на паметните градови кои нудат разновиден и чист, удобен, безбеден транспорт кој се приспособува да ги одбере најдобрите маршрути за секој поединец. Технологиите на вештачката интелигенција ќе ги спојат личниот и масовниот транспорт, ќе споделуваат и мобилност како услуга или решенија во хиперперсонализиран, беспрекорен пристап за патување од врата до врата, и сето ова со помош од една, интегрирана и паметна апликација. Она што е сигурно е дека иднината на логистиката ќе воведе свет на можности. Најголем напредок ќе биде направен со фокусирање на поефикасна логистика со инкорпорирање нови технологии во постојната инфраструктура и со тоа да се започне со редефинирање на транспортот и логистиката.
За да го направите ова успешно, индустријата треба да биде отворена за нови сознанија и треба да се префрли од замолчен свет на реактивни операции кон приспособливи и паметни, предвидливи мрежи на операции во синџирот на снабдување.
Светскиот економски форум смета дека дигитализацијата се заканува суштински да го потресе бизнисот на транспорт и логистика, но исто така може да отклучи вредност од 4 трилиони долари за индустријата и поширокото општество.
Според ООН, 68% од населението во развиениот свет се очекува дека ќе живее во градовите, а автономните системи и интелигентните автопати, иако биле ветени дека ќе се појават во не толку блиска иднина, најверојатно ќе се појават почнувајќи од 2030 година и понатаму.
Целосно намалени, автономните способности бараат не само технологија, туку и промени на регулативите, начините на размислување и инфраструктурата. Ние ќе живееме во свет каде што услугите за самостојно возење ќе бидат поинтересни и поевтини од поседување приватно возило. Дотогаш ќе го видиме порастот на ограничените автономни испораки, како што се роботи за испорака на последната милја.
Подемот на беспилотни летала веќе се зголемува и тие се применуваат во некои делови од светот, а денес компаниите инвестираат многу во дронови и автономни роботи за испорака на нарачките.
Значи, додека сите овие технологии не се оспособат за масовна употреба, тие ќе се појавуваат, но нивната форма ќе биде различна, а брзината на прифаќање од големи размери веројатно ќе потрае подолго отколку што очекуваме поради потребата да се воспостави или да се работи на регулативите што ќе ги опфатат безбедноста и доверливоста на овие автономни технологии.
Илон Маск во 2013 година има изјавено дека мостот што треба да го поминеме за да стигнеме до целосно автоматизирани возила е голем, но видете каде сме денес, па од денешна перспектива и не изгледа толку далеку.
Движењето на товарот и производите се менува на начини кои многумина од нас едвај можат да ги замислат, и со темпо побрзо од што било друго. На чело со новите технологии, но предводена и од луѓе, индустријата ќе се менува од реактивен систем заснован на сопственост на средства кон антиципативни флексибилни мрежи базирани на соработка и пристап. Логистиката ќе се одвива преку меѓусебно поврзани синџири на снабдување со прекугранична размена на податоци, оркестрирана од паметни алгоритми за самостојно учење и надгледувана од луѓе. На овој начин, во текот на логистичкиот процес, сè ќе биде поврзано и следено во континуитет, што ќе резултира со транспарентен синџир на снабдување со достапни податоци во реално време за сопствениците. Секој процес на испорака во синџирот на снабдување ќе придонесува за поздрава животна средина, без негативно влијание врз планетата. Логистиката ќе додаде вредност на општеството наместо како досега да се користат ресурси со кои се загадува животната средина. Индустријата ќе напредува, и тоа со крупни чекори, со тоа што од кревок систем ќе се трансформира во систем кој е отпорен на барањата на општеството кое брзо се менува. На крај, со следење, развивање и имплементација на нови технологии, соодветна промена на регулативите и едукација на работната сила, логистичкиот систем ќе стане брз, издржлив, фокусиран на клиентите, ефикасен и најмногу од сè, сигурен.
@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.