Логистичкиот сектор во Обединетото Кралство генерирал приходи од 1,3 трилиони фунти, што е значителен пораст од 25,8% во споредба со минатата година. Овој пораст ја нагласува клучната улога на секторот во економијата на ОК.
Пишува: Бобан Младеновски, менаџер за транспорт во „Теско“, Boban.Mladenovski@tesco.com
Во 2023 година логистичкиот сектор во Обединетото Кралство генерирал приходи од 1,3 трилиони фунти, што е значителен пораст од 25,8 отсто во споредба со претходната година. Асоцијацијата „Логистикс ОК“ вели дека овој пораст ја нагласува клучната улога на секторот во економијата на ОК, придонесувајќи со 185 милијарди фунти во вредност, приближно 12% од вкупната нефинансиска економија. Дополнително, има умерени подобрувања кога станува збор за тргувањето со ЕУ и регрутирањето квалификуван персонал. Друга позитива е тоа што капацитетот на складиштата е зголемен за 4,3%, што го нагласува континуираното проширување на секторот и неговата подготвеност за иден пораст.
Сепак, анкетата на „Логистикс ОК“ на над 500 испитаници од логистичкиот сектор покажа дека вкупната деловна доверба малку се намалила, на 53,4% во јануари 2024 година од 54,9% во претходната година. Дополнително, генерирањето приходи се намали на 53,4%. Нивоата на инвестиции остануваат стабилни на 64%, што укажува на тековните напори кон пораст и развој, додека конкурентноста останува стабилна на 61%. Покрај тоа, усвојувањето на новата технологија е робусно, со резултат од 75,6% докази за солидни иновации во секторот.
Подготвеноста на 66% од логистичките професионалци да примат контрапонуди ја нагласува критичната потреба работодавците да обезбедат конкурентни пакети за компензација за да ги привлечат и задржат вработените што бараат стабилност.
Што се однесува до поединечните начини на транспорт, расположението во секторот за патен товар во Обединетото Кралство се предвидува да остане исто во 2024 година, при што активноста на магацинско-патниот сектор се очекува благо да се намали. Позитивната страна е дека расположението во индустријата за поморски товари се предвидува да се подобри од 48,7 на 55,4%. Конечно, се прогнозира дека расположението за воздушни товари ќе порасне од 28,3 на 64,6%. Извештајот нагласува како нарушувањата на трговијата значително влијаеле врз секторот. Главни беа нападите во Црвеното Море кога товарните бродови беа пренасочени од Суецкиот Канал кон ’Ртот Добра Надеж, со што се додадени најмалку 10 дена на патувањата и зголемување на трошоците за испорака. Сепак, и покрај овие нарушувања, интеграцијата на ОК на глобалниот пазар останува силна. Ова тврдење се заснова на податоците од 2023 година кои покажуваат дека извозот на стоки и услуги пораснал за 36,8 милијарди фунти, на 842,6 милијарди фунти, додека увозот благо се намалил, што резултирало со намален трговски дефицит од 53 милијарди фунти. Друга клучна опсервација е евидентната промена во патниот транспорт во Обединетото Кралство од придружен транспорт преку теснецот во Довер до приколки без придружба преку Северното Море. Ова ги одразува приспособувањата на новата трговска реалност по Брегзит. Предизвикувачкиот економски пејзаж со кој се соочуваат засегнатите страни во логистичката индустрија во ОК се флуктуирачките цени на горивата и инфлаторните притисоци, кои продолжуваат да влијаат врз побарувачката за транспорт, дистрибуција и навремени испораки. На овие предизвици се надоврзува сè понесигурната патна мрежа, како и климатските промени што резултираа со почести и поинтензивни екстремни временски настани кои ги нарушија транспортните мрежи и ја оштетија инфраструктурата. Овие предизвици ја нагласуваат потребата од стратешко планирање и инвестирање во отпорна инфраструктура за да се обезбеди континуирана ефикасност на логистичките операции.
Декарбонизација и алтернативни горива
Бидејќи логистичкиот сектор се стреми да ги исполни целите за декарбонизација, постигнат е значителен напредок во намалувањето на емисиите на стакленички гасови. Податоците од 2023 година покажуваат дека емисиите во транспорт во ОК паднале за 1,4% до 111,6 MtCO2e, што претставува прво намалување од 2020 година. Сепак, секторот сè уште се соочува со значителни пречки, вклучувајќи високи трошоци за горива со низок јаглерод, недоволна инфраструктура за електрификација и неконзистентни регулативи.
Гледајќи напред, Владата на ОК објави амбициозни цели за пораст на железничкиот товарен транспорт и инвестиции во алтернативни горива, при што 62,9% од логистичките фирми планираат да ги задржат или да ги зголемат своите инвестиции во алтернативни горива во 2024 година. Во извештајот се нагласува дека овие иницијативи се клучни за постигнување нето-нула цели и обезбедување долгорочна одржливост на логистичкиот сектор. Анкетата за логистичката индустрија 2023/24, исто така, откри секторска промена во инвестициските приоритети. Истражувањето покажува дека постои општо намалување на намерата за проширување на физичката инфраструктура, при што плановите за купување дополнителни складишни и дистрибутивни простории се намалуваат од 21,8% во 2023 година на 15,2% во 2024 година, а плановите за изнајмување дополнителни простории се намалуваат од 21,4% на 15%. Слично, намерите за преместување на деловните простории се намалени од 19,2% на 14,7%, а плановите за стекнување други деловни активности се намалени од 22,8% на 18%. Спротивно на тоа, има зголемување на намерата за диверзификација на бизнисите, од 24,9% на 27%, и за консолидирање на бизнисите, од 23,4% на 24,5%.
Цитирајќи ги податоците од глобалните услуги за комерцијални недвижности, се забележува дека вкупното зафаќање на магацински простор изнесувало 22,1 милиони квадратни стапки во 2023 година, што е намалување за 42% од 2022 година, но се усогласува со 10-годишниот просек пред пандемијата. Трети даватели на логистика (3PLs) го предводеа пазарот, со 36% од зделките, што претставува зголемување од 33% во 2022 година. Производствениот сектор забележа пораст на зафаќањето, заземајќи 27,9% од пазарот, од 23,2% претходната година. Услугите за пошта и пратки учествуваат со 8,5%, малопродажба – храна со 8,8%, малопродажба – онлајн со 6,4% и други сектори за малопродажба со 11,5%, при што мал процент се припишува на другите сектори од 0,8%.
Гледајќи напред, извештајот заклучува дека клучните приоритети за Владата вклучуваат намалување на давачките за гориво, намалување на бирократијата и подобрување на инфраструктурата и регулативите. Овде вредно за внимание е тоа што во Велика Британија е формирана нова Влада и фокусот е ставен на тоа дали ќе ги исполни предизборните ветувања. Воедно, зголемувањето на јавно-приватните партнерства ќе ги зголеми инвестициите и ќе му овозможи на логистичкиот сектор да ги максимира своите економски придобивки.
Вработувањето во средиштето на новите трендови
Додека одиме по патот во текот на 2024 година, се надеваме за помирни води и нови трендови кои веројатно ќе ја обликуваат логистиката во ОК. Се поставува прашањето и како да вработувате и како ќе ги задржите врвните таленти? И како сознанијата на работниците ќе ја формираат стратегијата за нив? Неодамнешно истражување на 5.000 работници во ОК откри некои ексклузивни сознанија за тоа што работниците сакаат од идните работодавци:
Иако конкурентната компензација е важна, подготвеноста на повеќе од половина (66%) од логистичките професионалци да примат контрапонуди е навистина доказ дека тие бараат гаранции за сигурност на работата и можности за напредување. Ова ја нагласува критичната потреба работодавците да обезбедат конкурентни пакети за компензација за да ги привлечат и задржат вработените што бараат стабилност.
Логистиката е индустрија која продолжува да се дигитализира со брзо темпо додека клиентите бараат да ја зголемат видливоста на нивните производи низ синџирот на снабдување и да пристапат до податоци во реално време за нивоата на резерви. Дополнително на ова, темпото на усвојување на автоматизацијата и роботиката во логистичката индустрија ќе продолжи да се зголемува бидејќи организациите бараат да ја подобрат ефикасноста. Понатаму, работодавците ќе продолжат да бараат технологија за да ја поддржат нивната агенда за одржливост, која ќе продолжи да биде важна област на фокус, особено за логистичкиот сектор со оглед на количеството енергија што ја користат при доставувањето на нивните услуги. Многу клиенти сакаат да ги разберат плановите за одржливост на нивниот добавувач на логистика, а тоа ќе ги охрабри работодавците да истражуваат решенија како што се електрични возила и беспилотни летала за испораки до последната милја. Логистичките лидери на иднината ќе треба да имаат силни технички и ИТ-вештини, покрај исклучителни луѓе и комуникациски вештини.
На крајот, потребно е да пристапите до совршените кандидати за логистичкиот пазар без разлика дали барате трајни, аутсорсинг или привремени решенија.
Фото: Pexels
@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.