Регионално

Санјин Лаганин: Иновациите се дел од нашата стратешка агенда

25 Dec 2024

Нашиот соговорник има дваесетгодишно искуство во FMCG-индустријата, а во компанијата „Др. Еткер“ е од јануари 2011 година, но пред тоа работел во „Кока-Кола Хбц“. Започнал во секторот за продажба како јуниор менаџер и ги поминал сите нивоа доаѓајќи до позицијата сениор менаџер. Многу учев поминувајќи го секој чекор во хиерархијата. Тоа ми даде ширина во разбирањето на работата и разбирање на потребите на потрошувачите. Интернационалното искуство од непосредното минато дополнително ме обликува како лидер, вели на почетокот на разговорот за InStore, Санјин Лаганин, генерален директор на компанијата „Др. Еткер“ во Србија.

Разговараше: Ана Филиповиќ, ana@instore.sr

Од корпорацијата „Др. Еткер“ во Германија, кон средината на 2021 година, добивте понуда од извршниот борд на директори да ја преземете функцијата генерален директор во Србија. На што прво помислите во тој момент?

Се надевав на таа понуда и кога jа добив, бев среќен. По пет години поминати во странство, моето семејство и јас сакавме да се вратиме дома. Dr. Oetker е бренд со традиција и доверба кај потрошувачите, така што самата помисла да ja водам компанијата во Србија ме инспирира да придонесам за нејзиниот понатамошен развој на овој пазар. Искуствата што ги стекнав работејќи на другите пазари ми помогнаа да препознам кои се следните чекори што ќе ја однесат организацијата на повисоко ниво.

Ја презедовте функцијата во јануари 2022 година и во овој период од Вашето раководење компанијата оствари напредок на повеќе полиња. Што е Ваш најголем придонес во работата на компанијата за овој период?

„Др. Еткер“ - Србија отсекогаш била добро организирана компанија фокусирана на квалитетот на производите и потребите на потрошувачите. Секогаш се знаеше „што“ правиме. Јас се фокусирав на тоа „како“ работиме, односно на лидерство.

Лидерството е областа каде што го гледам мојот најголем придонес во периодот од јануари 2022 година. Верувам дека правилното лидерство на секое ниво во организацијата ги подобрува односите меѓу вработените, ги подобрува способностите на вработените и ги забрзува процесите. Денес, сето горенаведено ни е потребно за успешен бизнис во околностите во кои работиме.

Заедно со менаџерскиот тим, работам на подобрување на организациската култура, каде што наша цел е создавање психолошки безбедна работна средина. Иновациите се, исто така, дел од нашата стратешка агенда, иновациите во секој деловен сегмент.

Секој производ што можете да го видите на полиците е резултат на заедничката работа и посветеност на луѓето, кои се потрудија секој чекор да биде осмислен и квалитетно изведен.

Во соопштението по повод Вашето именување стоеше дека една од Вашите желби е ширење на асортиманот во вид на нови категории производи и може да се рече дека ја остваривте, затоа што од Вашето доаѓање компанијата лансира неколку интересни новитети на пазарот. Кажете ни нешто повеќе за нив и како тие беа прифатени од потрошувачите.

 Се трудиме секоја иновација што ја пласираме да ја направиме автентична и корисна, а повратните информации што ги добиваме по лансирањето на Palenta brzo i lako, млечните и темните чоколади за јадење и готвење и мешавината за колачи со Plazma - потврдуваат дека одиме во вистинската насока. Кога ќе видиме дека производите на „Др. Еткер“ стануваат дел од секојдневието, инспирација за оброк со семејството или решение за напорниот ден - знаеме дека ја постигнавме нашата цел. За нас, ова е најдобра потврда дека нашиот труд има смисла.

Во компанијата поминуваме многу време со цел да идентификуваме производи кои дополнително би го збогатиле секојдневието на нашите потрошувачи, како и отворање нови категории кои природно ја надополнуваат нашата палета. На пример, една од нашите најуспешни иновации е Palenta, која се подготвува без готвење, што предизвика исклучително позитивен одѕив, поради што ја доби титулата „Избран производ“ за 2024 година. На овој начин успеавме да влеземе во категоријата солени појадоци, која традиционално не беше во фокусот на нашата компанија, но најде свое место и ја освои довербата на потрошувачите.

Секако, би сакал и во оваа пригода да истакнам дека овие резултати се резултат на работата на целиот наш тим, кој несебично вложува труд и страст во секој проект. Исклучително сум горд на сите сектори на компанијата - од Р&Д, преку производство, логистика, маркетинг, па сè до тимовите за продажба. Секој производ што можете да го видите на полиците е резултат на заедничката работа и посветеност на луѓето, кои се потрудија секој чекор да биде осмислен и квалитетно изведен.

Исто така, меѓу Вашите желби се најде и еколошката одржливост. „Др. Еткер“ ги спроведува целите на одржливост во областите „Наша планета“, „Наша храна“ и „Наша компанија“. Објаснете ни што опфаќа секоја од овие области и каде се наоѓа Србија на мапата на меѓународните активности на компанијата во ова поле?

Во компанијата „Др. Еткер“ сме посветени да им говориме на сите за нашиот напредок во одржливоста. Си поставивме големи цели и работиме напорно за да ги постигнеме; сепак, знаеме дека секогаш можеме да направиме повеќе. Малку по малку, работиме кон поодржлива иднина, споделувајќи информации за новостите и напредокот на секој чекор. Нашите цели за одржливост се фокусираат на три клучни области.

Кога станува збор за храната, ние сме посветени на транспарентноста за потрошувачите, подобрувањето на хранливата вредност на нашите производи и инвестирањето во иновативни решенија кои поддржуваат избалансиран и одржлив начин на живот.

Посветени сме на постигнување климатска неутралност во сите процеси, намалување на отпадот од храна и преминување на целосно рециклирачко пакување. Ние, исто така, работиме на одржување високи стандарди за одржливо снабдување во нашиот синџир на вредност.

Конечно, во рамките на компанијата, наш приоритет е да обезбедиме безбедна и стимулативна работна средина за сите наши вработени бидејќи веруваме дека тие се основата на нашиот успех. Овие иницијативи се дел од нашата долгорочна стратегија која ги поврзува одржливоста, иновациите и општествената одговорност.

 

Она што ме мотивира во работата и на личен план со ист интензитет е „поместувањето на границите“ на секое поле. На работа сакам динамична атмосфера, добра и отворена комуникација и сакам кога луѓето се посветени на работата што ја работат. Се трудам да придонесам за ваква работна средина со мојот стил на лидерство. Приватно, наоѓам инспирација преку времето поминато со семејството и пријателите. Сакам спорт, иако поголемиот дел од слободното време го поминувам свирејќи гитара.

Какви промени сте забележале во купувачките навики на потрошувачите во последниве години, имајќи ги предвид големата инфлација и високите цени на прехранбените и непрехранбените производи? Дали и на кој начин се обидовте да им биде полесно на купувачите во овој период?

 Сведоци сме на влијанието на инфлацијата и растот на цените врз навиките на потрошувачите. Денешните потрошувачи носат повеќе информирани одлуки, избираат производи кои обезбедуваат долгорочна вредност и сè повеќе ги ценат транспарентноста и доверливоста. Токму во овие предизвикувачки околности ние како компанија го ставаме зачувувањето на квалитетот на прво место. Ние веруваме дека квалитетот е клучниот начин на кој можеме да одговориме на овие промени и да ја оправдаме довербата на нашите потрошувачи.

 Исто така, видливи се промените и во животните навики и во навиките на исхраната на потрошувачите кои, меѓу другото, подразбираат и внесување помалку шеќер и сол. Како тоа се одразува врз Вашето работење и на кој начин одговарате на новите потреби на потрошувачите за „здрави“ производи?

 Промените во животниот стил, како што е зголеменото внимание на потрошувачите на намалениот внес на шеќер и сол, претставуваат значаен тренд кој внимателно го следиме и на кој активно реагираме. Ние разбираме дека потрошувачите денес, повеќе од кога било, бараат производи кои не само што се вкусни, туку и компатибилни со поздрав начин на живот.

Како дел од нашата програма за одржливост, започнавме долгорочна работа на развој и подобрување на рецепти кои ги задоволуваат современите потреби. Се фокусираме на намалување на шеќерот и солта, но и на зачувување на квалитетот на вкусот на нашите производи. Овој процес не е само реакција на актуелните трендови, туку дел од пошироката стратегија за понуда на одржливи и одговорни производи кои ќе ги задоволат потребите на идните генерации.

Каде ја гледате иднината на компанијата на српскиот пазар и Вашата улога во неа? Какви се Вашите лични планови и плановите за компанијата во следниот период?

„Др. Еткер“ - Србија во иднина ќе продолжи да биде лидер во категориите во кои работи преку квалитетот на нашите производи и преку брзите одговори на потребите на нашите потрошувачи. Сакаме да создаваме нови трендови, сакаме да работиме одговорно и сакаме сите во синџирот да бидат задоволни, од добавувачи до нашите вработени и нашите купувачи. Моите лични планови се поврзани и се насочени кон исполнување на сето горенаведено бидејќи јас самиот учествував во нивното создавање.

 



@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира. 





Се вчитува следна вест...