Автор: Даворка Биондиќ Винце, FMCG-советник и тренер за меки вештини, www.poslovno-pregovaranje.com
Честопати се прашуваме зошто некои продажни претставници се поуспешни, иако имаат исто или пониско ниво на знаење и на способности од другите? Зошто тие подобро поминуваат кај своите купувачи и побргу го остваруваат статусот? Зошто сите нив ги сакаат, зошто ги цитираат и поголемиот дел од купувачите сакаат да соработуваат со нив? Што е тоа што ги прави поинакви од колегите/колешките?
Нашето мислење за некоја личност се формира врз основа на податоците што ги добиваме на почетокот, врз основа на првиот впечаток. Првиот впечаток се создава за седум секунди (ало-ефект).
Имиџот создава или разорува, Гејл Карсон
Според истражувањето на Центарот за креативно лидерство на Велика Британија, имиџот е вториот фактор во процената на деловните луѓе, веднаш по стручноста, додека во бизнисот продава токму првиот и најважен фактор.
Во медиумите, канцелариите, секојдневните средби... сè почесто слушаме (и сензационалистички) коментари поврзани за нечиј имиџ. При тоа мислиме на сликата што ја упатуваме кон светот, впечатокот што го оставаме на другите. Имиџот истовремено е и порака што им ја праќаме на другите. Лично познавам неуредни менаџери, кои изгледаат запуштено, неуспешно и фрустрирано. Ако покрај тоа и комуницираат со јазикот на „биртијата", не користат асертивна комуникација. Во следната фаза стануваат агресивни и конфликтни. Нивните шефови се мачат во тој затворен круг и честопати ја префрлаат одговорноста на купувачите, кои не ја препознаваат вредноста на нивните производи!?
Вашата професионална појава е слика на вашиот изглед, начин на говор и однесување. Факт е дека најпрвин се продаваме себеси, а потоа производот и идејата за работата. Имиџот подразбира и емоционална слика, т.е. претстава за некоја личност.
Личниот имиџ е вид комуникација и тоа доминантна – невербална. Невербалната комуникација ја сочинуваат т.н. говор на телото, контакт со очите, став, гестикулација, гласовно изразување, израз на лицето, облека, чевли, додатоци, симболи, шминка, мириси... Целото она што го претставува имиџот на личноста. Поради тоа, за напредок во кариерата од пресудно значење е да се сфати значењето на имиџот и да се усовршат вештините за управување со него, како дел од управувањето со себеси.
Управувањето со имиџот се состои од неколку чекори:
Паметот и знаењето се високо ценети, но за некој да нè сфати сериозно, особено е важен првиот впечаток, при што клучна улога имаат облеката и ставот. Со првиот впечаток се стекнува наклонетост или одбивност. Колку тоа е точно и критично важно во деловните контакти, најдобро знаат оние кои поради неприспособениот имиџ изгубиле важни клиенти. Имиџот е т.н. комуникација пред комуникацијата, односно пред вербалниот настап. Денешните продажба и набавка се поблиски до строгиот и класичен стил на облекување. Сепак, информациските технологии ги толерираат и „пооткачените", послободни стил и имиџ, како на пример, елегантно опуштениот стил.
На личниот имиџ и на имиџот на победникот, иманентни се и начинот на комуникација и презентација, како што е говорништвото и свеста за соодветната невербална комуникација.
Сè она што ќе го кажете, сè што ќе облечете и сè што ќе направите ја обликува целосната слика за вас. За да го постигнете тоа, потребно е свесно да го градите сопствениот идентитет. Идентитетот е она што, всушност, сме – како се однесуваме кон другите, како зборуваме и на кој начин работиме, како се облекуваме, каква музика слушаме, каков е нашиот стил. Истражувањата покажуваат дека секогаш подобро поминуваат луѓето што изгледаат подобро и кои оставаат подобар впечаток.
Ставовите и реакциите на купувачите во однос на личноста,
производот и на компанијата
во голем дел се засноваат на имиџот на продажниот агент.
Имиџот може да биде позитивен, неутрален или негативен.
Облекувањето и уредноста;Посветете внимание на:
Освен стручноста, мораме да поседуваме и умешност за комуникација и за претставување на нашите идеи. Другите луѓе нè оценуваат повеќе по тоа што го гледаат, а помалку по она што го слушаат. Затоа особено е важно како ги изведуваме презентациите.
Речиси секој може да ја промени претставата за себеси. Таа невербална комуникација се однесува и на неговиот негуван и уреден изглед, исправеното држење, насмевката и на гледањето в очи, односно природните гестови. Запаметете: Најпрвин се продавате себеси, па својата продажна презентација и на крајот производот!
Облеката влијае на четири димензии на впечатокот: кредибилитет (стручност), симпатија, привлечност и надмоќ. Ако ги задоволите овие четири димензии, можете слободно да се ставите на листата на успешни продавачи. Во невербалната комуникација (говорот на телото) визуелниот дел сочинува 55 проценти, гласовната изразност 38 проценти, а содржината на говорот, односно вербалниот дел – 7 отсто.
Тие 7 проценти ги сочинуваат аргументацијата, вклучувањето на соговорникот (не водете монолози, настојувајте и вашите соговорници да бидат вклучени во разговорот), користете умерена доза хумор во вашата комуникација, тоа ќе ви даде црта на шарм. Од наведеното се гледа колку е важен визуелниот дел. Како што гледаме, содржината во комуникацијата е речиси занемарлива во однос на невербалниот говор.
За да успеете професионално, изгледајте успешно секој ден! Никогаш нема да имате можност да го поправите првиот впечаток.
Што сочинува 55 проценти од комуникацијата? Тоа се телото и движењата. Овде спаѓаат изгледот (уредност, фризура и лична хигиена), накитот (не носете премногу накит што блеска), изразот на лицето (секогаш насмевнувајте се, извежбајте ја професионалната насмевка), држењето (секогаш држете се исправено, не бидете здрвени, движете се лесно и одмерено), гестовите (секогаш нека бидат природни и отворени, со што помалку гестикулации и замавнувања), контактот со очите (секогаш гледајте го в очи соговорникот).
Кога изгледате најдобро што можете, тогаш и дејствувате најдобро, а тоа ве води кон врвот (д-р Гејл Карсон).
Запаметете: Вашата појава е вашето огледало.Сè она што ќе го кажете, сè што ќе облечете и сè што ќе направите ја обликува целосната слика за вас. Секогаш изгледајте професионално!
Совети:
Нашиот деловен имиџ е повеќе деловен, односно јавен, отколку наша приватна работа. Тој директно се одразува на имиџот на работата што ја работиме, бидејќи имиџот не е ништо друго, туку комуникација и тоа онаа што доминира – невербалната. Повеќе отколку кога било во денешното време на сеопшта забрзаност и површност, кога доминираат визуелните медиуми – пораката сме ние! Затоа е важно да се одреди каква – позитивна или негативна. Тоа е наш избор.
Деловниот имиџ е наш личен маркетинг што ни помага или ни пречи во развојот на кариерата. Затоа вложувањето во личниот имиџ е директна инвестиција во сопствената кариера.
И уште нешто! Најубавиот украс на нашето лице е насмевката. Да бидеме како деца – ако им се насмевнеш, тие ќе ти возвратат со насмевка. Ако им се насмевнеш на возрасните, тие се прашуваат: Зошто овој ми се смее?
@InStore.mk
Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето авторски содржини (текстови и фотографии) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.